Artykuły

Z innowacją się nie spieszy

Z innowacją się nie spieszy

Firmy stawiające na innowacyjność powinny zdawać sobie sprawę, że „mentalność mikrofalówki” im nie pomoże. Niezbędna jest cierpliwość, jak również szereg odpowiednio przyjętych kryteriów. Jak zabrać się za pracę nad innowacyjnymi projektami i czego – oraz w jakim czasie – oczekiwać?

Jak NIE wdrażać innowacji

Jak NIE wdrażać innowacji

Wdrażanie innowacji to wyzwanie zarówno dla dużych rynkowych graczy, jak i małych podmiotów. Z jednej strony panuje przekonanie, że są one niezbędne dla przetrwania na rynku. Z drugiej – niemal codziennie obserwuje się, jak nowatorskie rozwiązania czy usługi grzęzną na kolejnych etapach prac.

Finansowanie ryzyka

Finansowanie ryzyka

Nie oszukujmy się – inwnwestycje w innowacje oznaczają dodatkowy koszt i duże ryzyko niepowodzenia. Nie wszystkie firmy stać na to, aby ponosić je samodzielnie. Z pomocą przychodzą dotacje i inne rozwiązania systemowe. Skąd pozyskiwać środki na innowacje?

Pracownik ma głos!

Pracownik ma głos!

Pracownik to najlepsze, choć niedoceniane źródło wiedzy o funkcjonowaniu firmy. Jak może sprawdzić się to w obszarze innowacji? Co możemy zyskać, korzystając z systemów innowacji pracowniczych?

Czy ta sala jest zajęta?

Czy ta sala jest zajęta?

Grupa kapitałowa TenderHut to wschodząca gwiazda na polskim rynku IT. Wzrost zatrudnienia na poziomie 300% w ciągu roku w pewnym momencie wygenerował szereg problemów organizacyjnych. Jak firma wywodząca się z białostockiej Puszczy Krzemowej rozwiązała trapiące ją kłopoty? Odpowiedzią mogła być tylko mobilna aplikacja, której pomysł narodził się w gronie pracowników.

Jak się robi prąd ze śmieci

Jak się robi prąd ze śmieci

W Elblągu powstaje nowoczesna instalacja z dziedziny waste-to-energy. To przyszłościowe, jedyne w Europie, a być może i na świecie rozwiązanie przetwarzające odpady w energię elektryczną i cieplną. Jak dochodzi do powstawania takich innowacji i dlaczego warto inwestować w dział B+R (badawczo-rozwojowy) ? O tym rozmawiamy z Dariuszem Kamińskim, prezesem Metal Expert sp. z o.o.

Nowoczesna żywność coraz bliżej

Nowoczesna żywność coraz bliżej

Eksperci przewidują, że w 2050 roku na świecie będzie ponad 9 miliardów ludzi. Jednym z przyszłych wyzwań stanie się ich wyżywienie, a także uzyskanie równowagi pomiędzy głodującymi i niedożywionymi a osobami spożywającymi nadmierne ilości jedzenia, cierpiącymi na nadwagę i otyłość. Wobec powyższych wyzwań zapytaliśmy Krzysztofa Klincewicza, profesora Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego i dyrektora zarządzającego regionalnym biurem EIT Food na kraje nordyckie i Europę Środkowo-Wschodnią, o szanse na rozwój i kulturę innowacyjności polskich firm.

Google rekomenduje, Sotrender testuje

Google rekomenduje, Sotrender testuje

Sezon na planowanie strategiczne przed nami. Określone priorytety i kluczowe rezultaty stanowią podstawę rozwoju każdej organizacji. Jeśli już wiecie, na jakich zadaniach skupi się wasza organizacja, a pracownicy działów znają swoje cele na kolejny kwartał, to śpieszymy z gratulacjami. Prawdopodobnie należycie do nielicznych przedsiębiorstw, które zmierzają w jedynym słusznym kierunku. Jeśli jednak wprowadzanie nowych koncepcji i założeń jest dla was wyzwaniem, warto zapoznać się z systemem OKR.

Masz pomysł na innowację? Te narzędzia pomogą ci je wdrożyć w życie

Masz pomysł na innowację? Te narzędzia pomogą ci je wdrożyć w życie

Proces wdrażania innowacji w firmie to ogromne wyzwanie dla całego zespołu zaangażowanego w prace. Nic zatem dziwnego, że liderzy stale poszukują możliwości, które choć w minimalnym stopniu pomogą zmniejszyć ryzyko niepowodzenia wdrożenia i związane z tym koszty. Przyjrzyjmy się rozwiązaniom dostępnym na rynku i rekomendowanym przez przedsiębiorców, którzy są obecni na niełatwej ścieżce innowacji.

Polski patent na nanomateriały

Polski patent na nanomateriały

Z rozwiązań nowych technologii można czerpać lub samemu je tworzyć. Z takiego założenia wychodzą właściciele założonej w 1990 roku firmy Delphia Yachts, bracia Piotr i Wojciech Kotowie. Stworzyli oni markę szanowaną i rozpoznawalną na całym świecie. Obaj postanowili dojść do czegoś wielkiego, stawiając na technologiczną jakość, użyteczność, ale też niepowtarzalny wygląd swoich jachtów. Jak mówi Wojciech Kot: „Niektórzy producenci zamiast wyróżnić się designem, wchodzą w utarte kanony, upodabniając się do reszty. A w tłumie trudniej zostać dostrzeżonym”.

Przyszłość  i innowacyjność marketingu

Przyszłość i innowacyjność marketingu

Innowacji w marketingu, które ukształtują jego bliższą i dalszą przyszłość, jest dziś tyle, że zastanawianie się nad nimi – nawet w kilkuletniej perspektywie – ma więcej wspólnego z futurologią niż strategicznym podejściem do budowania biznesu. Może właśnie dlatego marketerzy tak chętnie zasłaniają się popularną frazą, że „przyszłość jest teraz”.

Zostaw swój adres i jako pierwszy dowiedz się o nowym wydaniu magazynu