Artykuły

Finansowanie ryzyka

Finansowanie ryzyka

Nie oszukujmy się – inwnwestycje w innowacje oznaczają dodatkowy koszt i duże ryzyko niepowodzenia. Nie wszystkie firmy stać na to, aby ponosić je samodzielnie. Z pomocą przychodzą dotacje i inne rozwiązania systemowe. Skąd pozyskiwać środki na innowacje?

Pracownik ma głos!

Pracownik ma głos!

Pracownik to najlepsze, choć niedoceniane źródło wiedzy o funkcjonowaniu firmy. Jak może sprawdzić się to w obszarze innowacji? Co możemy zyskać, korzystając z systemów innowacji pracowniczych?

Czy ta sala jest zajęta?

Czy ta sala jest zajęta?

Grupa kapitałowa TenderHut to wschodząca gwiazda na polskim rynku IT. Wzrost zatrudnienia na poziomie 300% w ciągu roku w pewnym momencie wygenerował szereg problemów organizacyjnych. Jak firma wywodząca się z białostockiej Puszczy Krzemowej rozwiązała trapiące ją kłopoty? Odpowiedzią mogła być tylko mobilna aplikacja, której pomysł narodził się w gronie pracowników.

Jak się robi prąd ze śmieci

Jak się robi prąd ze śmieci

W Elblągu powstaje nowoczesna instalacja z dziedziny waste-to-energy. To przyszłościowe, jedyne w Europie, a być może i na świecie rozwiązanie przetwarzające odpady w energię elektryczną i cieplną. Jak dochodzi do powstawania takich innowacji i dlaczego warto inwestować w dział B+R (badawczo-rozwojowy) ? O tym rozmawiamy z Dariuszem Kamińskim, prezesem Metal Expert sp. z o.o.

Nowoczesna żywność coraz bliżej

Nowoczesna żywność coraz bliżej

Eksperci przewidują, że w 2050 roku na świecie będzie ponad 9 miliardów ludzi. Jednym z przyszłych wyzwań stanie się ich wyżywienie, a także uzyskanie równowagi pomiędzy głodującymi i niedożywionymi a osobami spożywającymi nadmierne ilości jedzenia, cierpiącymi na nadwagę i otyłość. Wobec powyższych wyzwań zapytaliśmy Krzysztofa Klincewicza, profesora Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego i dyrektora zarządzającego regionalnym biurem EIT Food na kraje nordyckie i Europę Środkowo-Wschodnią, o szanse na rozwój i kulturę innowacyjności polskich firm.

Google rekomenduje, Sotrender testuje

Google rekomenduje, Sotrender testuje

Sezon na planowanie strategiczne przed nami. Określone priorytety i kluczowe rezultaty stanowią podstawę rozwoju każdej organizacji. Jeśli już wiecie, na jakich zadaniach skupi się wasza organizacja, a pracownicy działów znają swoje cele na kolejny kwartał, to śpieszymy z gratulacjami. Prawdopodobnie należycie do nielicznych przedsiębiorstw, które zmierzają w jedynym słusznym kierunku. Jeśli jednak wprowadzanie nowych koncepcji i założeń jest dla was wyzwaniem, warto zapoznać się z systemem OKR.

Masz pomysł na innowację? Te narzędzia pomogą ci je wdrożyć w życie

Masz pomysł na innowację? Te narzędzia pomogą ci je wdrożyć w życie

Proces wdrażania innowacji w firmie to ogromne wyzwanie dla całego zespołu zaangażowanego w prace. Nic zatem dziwnego, że liderzy stale poszukują możliwości, które choć w minimalnym stopniu pomogą zmniejszyć ryzyko niepowodzenia wdrożenia i związane z tym koszty. Przyjrzyjmy się rozwiązaniom dostępnym na rynku i rekomendowanym przez przedsiębiorców, którzy są obecni na niełatwej ścieżce innowacji.

Polski patent na nanomateriały

Polski patent na nanomateriały

Z rozwiązań nowych technologii można czerpać lub samemu je tworzyć. Z takiego założenia wychodzą właściciele założonej w 1990 roku firmy Delphia Yachts, bracia Piotr i Wojciech Kotowie. Stworzyli oni markę szanowaną i rozpoznawalną na całym świecie. Obaj postanowili dojść do czegoś wielkiego, stawiając na technologiczną jakość, użyteczność, ale też niepowtarzalny wygląd swoich jachtów. Jak mówi Wojciech Kot: „Niektórzy producenci zamiast wyróżnić się designem, wchodzą w utarte kanony, upodabniając się do reszty. A w tłumie trudniej zostać dostrzeżonym”.

Przyszłość  i innowacyjność marketingu

Przyszłość i innowacyjność marketingu

Innowacji w marketingu, które ukształtują jego bliższą i dalszą przyszłość, jest dziś tyle, że zastanawianie się nad nimi – nawet w kilkuletniej perspektywie – ma więcej wspólnego z futurologią niż strategicznym podejściem do budowania biznesu. Może właśnie dlatego marketerzy tak chętnie zasłaniają się popularną frazą, że „przyszłość jest teraz”.

Zostaw swój adres i jako pierwszy dowiedz się o nowym wydaniu magazynu